pátek 4. května 2012

Šperky z organzy

Tahle legrace je na výrobu jednoduchá a finančně nenáročná. Proto jsem se rozhodla, že než abych si koupila takovýhle šperk za stovku, nakoupím si materiál a vyrobím si jich třeba deset. No, ehm...

Jednoduché to opravdu je, jen musíte projevit trpělivou stránku své osobnosti a to zvláště při opalování lístků. Tak jdeme na to :

Prstýnek s kytičkou z organzy

V hlavních rolích :
- Organza - jemná průhledná látka. Vyrábí se v široké škále barev. Ta pravá je z hedvábí, já se zcela spokojím s tou ze syntetiky. Půl metru této látky (šířka asi 35cm) stojí 8 korun. (za tři barvy 24,-)
- Kovový základ na prstýnek (29 korun)
- Lepidlo (já používám dvousložkové, schne čtyři minuty, ale má stříbřitě šedou barvu. No aspoň si budete dávat větší bacha, aby nikde fakt nebylo vidět), tohle stálo 64 korun. Asi největší ivestice.
- Různé korálky (co vás baví)


Všechno seženete v obchodech s výtvarnými potřebami. Já třeba byla v tomhle:

Spoléhám na vás, že mi odpustíte prachmizernou kvalitu fotografií následného postupu, kterážto jest způsobena světlem lampičky (tyhle věci dělám jako správný vampír kolem jedné ráno).

1) Z organzy si vytříháte kolečka. O malinko větší než je plánujete mít na konečném výrobku. V případě kytičky můžete postupovat od větších koleček na podkladu k menším kolečkám u středu. Na jednu kytku jsem jich vystříhala 8-10, ale jestli ji chcete mít bohatší a jste trpěliví, smělě jich vystříhejte víc.
Doporučuji použít několik barev, na sobě navrstvené různě barevné kousky organzy vytvoří zajímavý barevný efekt.
(Fakt, že jsou to víceméně šišky, nyní pomiňme)

2) Každé kolečko potřebuje po obvodu opálit, aby se nitě netřepily. Taky to trochu dodá na objemu závěrečné kytičce, protože opálené kolečko je trochu vypouklé.


3) Kolečka naskládáte na sebe


4) A nejlépe silonem přišijete doprostřed korálky dle vlastní libovůle (asi vám došlo, že to má znázorňovat střed kytičky:)). Vespod zajistíte uzlíky.


5) Lepidlem přilepte kytičku k prstýnkovému základu. Chvíli pevně držte, abyste si byli jistí, že se hezky přilepí.
(ten první obrázek je smíchání dvou složek lepidla, druhý vymazání stélky prstýnku - či naušnice - lepidlem)
6) No a máte hotovo. Pro jistotu nechte osm hodin odpočívat (tak mi to aspoň řeklo moje lepidlo) a potom můžete prstýnek vesele nosit. Úplně stejným způsobem jsem k němu dodělala náušnice.

V reálu jsou to podle mého názoru krásné šperky, trochu mě mrzí, že jsem jim pořídila poněkud sterilní fotky pod světlem mé lampičky (anebo jsem jim do vínku nenadělila fotogeničnost, kdo ví).

A jinak barvy jsou trochu odlišné, na denním světle jsou o dost více do fialova.


Tak co, zkusíte to taky?

1 komentář: